"BAR CLUB 188, EEN BUURTCAFÉ IN DE GROTE STAD!"

Een sfeervolle bruine kroeg, waarin iedereen welkom is. Het maakt niet uit of je alleen komt of met een groep(je); bij ons is er voor ieder wat wils

🥇 2019: Winnaar "Beste Bruine Kroeg van Den Haag"(indebuurt)

🥇 2021: Winnaar Beste café gemeente Den Haag & Gold Award (Nederlandse horecaprijzen)

🥇 2022: Winnaar Beste café gemeente Den Haag & Gold Award (Nederlandse horecaprijzen)
🥇 2023: Winnaar Haagse Horeca Awards "Vriendelijkste bediening"
🥇 2023: Winnaar Beste café gemeente Den Haag & Gold Award (Nederlandse horecaprijzen)

🥇2023 Restaurant Guru Awards:

- Top 10 best sports Bars the Hague

- Top 10 recommended the Hague

- Top 10 Club/Pub Food  the Hague

AL BIJNA 50 JAAR EEN FAMILIEBEDRIJF

Sinds 1974 tappen wij voor jou de lekkerste biertjes

Foto van een verjaardagsfeest

EEN GEMÊLEERD PUBLIEK; EEN GEMÊLEERD AANBOD

Voor iedereen; voor ieder wat wils

Bar Club 188 is een kroeg voor jong en oud, voor individuen en voor  (grote) groepen, voor vrienden- en bedrijfsuitjes, voor sportverenigingen en voor studenten, voor expats en toeristen enzovoorts; kortom een kroeg voor iedereen! Je kunt hier prima in je eentje binnen stappen: er is altijd wel iemand in voor een praatje en een dolletje, maar als je daar geen behoefte aan hebt is dat geen enkel probleem!  'Whatever floats your boat'. Zolang jij aan het einde van je bezoek met een glimlach naar buiten gaat, zijn wij blij!

In “De Club” - zoals het veelal genoemd wordt door onze vaste gasten - kun je terecht voor een gezellige middag of avondje uit met de mogelijkheid om heel veel sport te kijken,  gebruik te maken van onze dartbaan, spelletjeskast of sjoelbak.

Over ons: Nieuws

AWARDS

"De beste bruine kroeg van Den Haag" (indebuurt)

Beste café van de gemeente Den Haag
& winnaar Gold Award bij de Nederlandse Horecaprijzen.

2022

Beste café van de gemeente Den Haag & winnaar Gold Award bij de Nederlandse Horecaprijzen.

Runner-up in de categorie "Vriendelijkste bediening"tijdens de Haagse Horeca Awards 2022!

Winnaar "Vriendelijkste bediening" Haagse Horeca Awards 2023

Top 10 sportsbar in Den Haag - restaurant Guru

Foto van de eigenaresses met een award voor het beste café van Den Haag in 209, 2021, 2022 en 2023.
Foto van de oud-eigenaars Nico & Petra.

VAN GENERATIE OP GENERATIE

Bijna een halve eeuw aan 'clubgeschiedenis'

Bar Club 188 is een gezellige, authentieke bruine kroeg in een fris jasje in het Bezuidenhout in Den Haag. In 1974 werd dit café opgericht door Nico Schenkeveld, later kwam zijn vrouw Petra erbij. Zij hebben de zaak ruim 40 jaar gerund.

In 2018 heeft hun dochter Nikki, die al jong begon als 'chef mosterd', de kroeg volledig overgenomen na 10 jaar mede-eigenaarschap.

Nico en Petra zijn natuurlijk wel nog vaak te vinden aan of achter de bar en inmiddels is de vrouw van Nikki, Karin, ook niet meer achter de bar weg te slaan. Een echte familiebedrijf met een rijke geschiedenis dus!

Foto van de borrelkaart en bierkaart op een wandbord in de kroeg.

RUIM AANBOD

Er worden regelmatig allerlei evenementen georganiseerd wat Bar Club 188 uniek maakt in de omgeving en in zijn soort. Doordeweeks wordt  de dartbaan druk bezet door de veertien dartteams die uitkomen voor onze kroeg en is er alle ruimte om sport te kijken, spelletjes te spelen en natuurlijk om lekker te borrelen. Met meer dan 25 speciaalbieren, ruim 15 soorten whisky, meer dan 50 shots en voor de B(rakke k)OB voldoende frisdranken in ons assortiment is er voor ieder wat wils. Maak je borrel compleet met iets van onze borrelkaart.

Ook kun je bij ons terecht voor feesten, partijen en (bedrijfs)borrels. Zelfs babyshowers behoren tot de mogelijkheden 😉. De eigenaresse – en tevens partyplanner – denkt graag mee in de mogelijkheden om het feest of de borrel aan te laten sluiten bij jouw wensen.

Op de Borrels en feesten pagina kun je alvast bekijken wat ons basisaanbod is. Natuurlijk mag je altijd contact opnemen om de mogelijkheden persoonlijk te bespreken. Dit kan telefonisch, per mail, via de website of onze facebookpagina én je kunt natuurlijk altijd even binnen stappen.

BRUINE KROEG MEETS SPORTSBAR

Je volgt het in 188

Op de zes schermen (5 tv's en 1 groot scherm) kun je live voetbal volgen uit zowel de Eredivisie als de bekendste buitenlandse competities (zoals Premier League, La Liga, Serie A, Bundesliga et cetera).

Uiteraard volg je alle wedstrijden van het Nederlands elftal bij ons LIVE! Je krijgt zelfs bij ieder doelpunt voor Nederland een gratis Amstel tapje.

Ook worden de grote darttoernooien en Formule 1 uitgezonden. Evenals andere (populaire) sporten, zoals rugby, tennis, wielrennen, Olympische spelen, boksen et cetera.

Foto van verschillende groepen mensen die samen naar een voetbalwedstrijd aan het kijken zijn in Bar Club 188. Het gaat om een wedstrijd van ADO die te zien is op meerdere schermen.

Barclub 188 is een geweldig café! Laten we eerlijk zijn, we zijn eigenlijk niet zo'n cafégangers. Dat komt eigenlijk ook doordat we altijd kiezen voor andere vormen van horeca. En het stoffige imago dat in onze verbeelding een bruine kroeg had. Dat dat bij Barclub 188 volledig anders is was ons al via hun Instagram en Facebook pagina opgevallen. De twee bardames zijn erg actief met nieuwe initiatieven voor hun (stam)gasten en hebben van de bar een gezellig, modern, bruisend, actief, sportcafé gemaakt. Maar het feit dat ze cocktails introduceerden gaf ons de échte reden om dat eens uit te gaan proberen. Behalve het feit dat het leek alsof we elkaar al maanden kenden, voelden we ons ook meteen thuis. De zaak straalt geschiedenis uit, maar er is ook duidelijk meegegaan met de tijd. Maar over de cocktails, gezien de leuke combinaties was de keuze snel gemaakt. En genoten we van een originele cocktail in een café een unieke maar leuke nieuwe ervaring.

Martin Simonis